Rektor Ekonomickej univerzity v Bratislave na základe odporúčaní krízového štábu Ekonomickej univerzity v Bratislave pre monitorovanie, vyhodnocovanie situácie a prijímanie opatrení v súvislosti s výskytom a šírením koronavírusu COVID-19 zo dňa 24. 3. 2020 vydáva
opatrenie rektora č. 5/2020
ktorým sa špecifikujú, upravujú a dopĺňajú opatrenia rektora č. 4/2020 vydané dňa 12. marca 2020.
Všetky ďalej uvedené opatrenia a termíny môžu byť zmenené a upravené v závislosti od rozhodnutí verejných autorít (napr. Vlády SR, Ústredného krízového štábu SR, Úradu verejného zdravotníctva).
-
Prerušenie prezenčnej formy výučby do 30. mája 2020 (vrátane) pre prvý, druhý aj tretí stupeň štúdia na dennej aj externej forme štúdia
- Prezenčná forma výučby a skúškové obdobie sa prerušuje do 30. mája 2020 (vrátane) na všetkých pedagogických pracoviskách (Bratislava, Košice, Michalovce, Virt). Pedagogický proces sa uskutoční online formou s využitím online platforiem určených na výučbu (napr. moodle, Microsoft Teams, Google Hangouts Meet a iných) s následnou formou samoštúdia. Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby.
- Harmonogram ak. roka 2019/2020 na EU v Bratislave sa upravuje takto:
- Prezenčná forma výučby pre záverečné ročníky štúdia na prvom a druhom stupni štúdia sa prerušuje do termínu stanoveného harmonogramom akademického roka pre výučbu v záverečných ročníkoch štúdia.
Výučba bude zabezpečená online formou s využitím online platforiem určených na výučbu (napr. moodle, Microsoft Teams, Google Hangouts Meet a iných) s následnou formou samoštúdia. Komunikácia učiteľov a študentov ohľadne hodnotenia plnenia podmienok pre aktívne formy výučby sa uskutoční elektronicky alebo s využitím online platforiem. Výsledky plnenia povinností v rámci aktívnych foriem výučby zaznamenajú všetci vyučujúci do AIS2 v termíne do 7. mája 2020, pri záverečných prácach do 22. mája 2020.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby podľa štruktúry študijných plánov jednotlivých študijných programov tak, aby študenti záverečných ročníkov dostali všetky relevantné informácie k ukončeniu predmetu, ročníka a ukončeniu štúdia. - Prezenčná forma výučby v ostatných ročníkoch na prvom, druhom a treťom stupni štúdia sa prerušuje do termínu stanoveného harmonogramom akademického roka pre výučbu v ostatných ročníkoch štúdia.
Výučba bude zabezpečená online formou s využitím online platforiem určených na výučbu (napr. moodle, Microsoft Teams, Google Hangouts Meet a iných) s následnou formou samoštúdia. Komunikácia učiteľov a študentov ohľadne hodnotenia plnenia podmienok pre aktívne formy výučby sa uskutoční elektronicky alebo s využitím online platforiem. Výsledky plnenia povinností v rámci aktívnych foriem výučby zaznamenajú všetci vyučujúci do AIS2 v termíne do 7. mája 2020.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby podľa štruktúry študijných plánov jednotlivých študijných programov tak, aby študenti dostali všetky relevantné informácie k ukončeniu predmetu a ročníka. - Skúškové obdobie pre záverečné ročníky štúdia na prvom a druhom stupni štúdia začína od 1. júna 2020.
Termíny skúšok sa budú vypisovať v rozsahu zodpovedajúcom počtu študentov daného predmetu s tým, aby sa jedného termínu mohol zúčastniť iba obmedzený počet študentov so zachovaním všetkých bezpečnostných a hygienických opatrení u vyučujúcich aj študentov.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby podľa štruktúry študijných plánov jednotlivých študijných programov. - Skúškové obdobie pre ostatné ročníky štúdia na prvom a druhom stupni štúdia trvá od 1. júna 2020 do 17. júla 2020.
Termíny skúšok sa budú vypisovať v rozsahu zodpovedajúcom počtu študentov daného predmetu s tým, aby sa jedného termínu mohol zúčastniť iba obmedzený počet študentov so zachovaním všetkých bezpečnostných a hygienických opatrení u vyučujúcich aj študentov.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby podľa štruktúry študijných plánov jednotlivých študijných programov. - Termín na odovzdávanie záverečných prác na prvom a druhom stupni štúdia do akademického informačného systému (AIS2) sa predlžuje na všetkých fakultách do 22. mája 2020.
Podrobnosti odovzdávania záverečných prác do AIS2 upravuje interná smernica č. 11/2019 o záverečných prácach a príkaz rektora č. 7/2019 k realizácii internej smernice č. 11/2019 (https://euba.sk/student/zaverecne-prace). Všetky ostatné náležitosti vrátane vytlačených verzií záverečných práce odovzdá študent po 1. júni 2020 v zmysle príkazu rektora č. 7/2019.
Ďalšie podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby podľa štruktúry študijných plánov jednotlivých študijných programov. - Štátne skúšky na prvom a druhom stupni štúdia sa konajú v termíne najskôr od 15. júna 2020 s možnosťou dvojzmenného cyklu.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby podľa štruktúry študijných plánov jednotlivých študijných programov. - Predlžuje sa termín podávania prihlášok na 1. stupeň štúdia na všetky študijné programy do 15. apríla 2020.
- Termín na podávanie prihlášok na 2. stupeň štúdia sa nemení (do 30. apríla 2020).
- Termín na podávanie prihlášok na 3. stupeň štúdia sa nemení (do 12. júna 2020).
Postupuje sa podľa Spoločných zásad prijímacieho konania na 3. stupeň štúdia na Ekonomickej univerzite v Bratislave na akademický rok 2020/2021. Prijímacie skúšky na 3. stupeň štúdia sa uskutočnia podľa harmonogramov jednotlivých fakúlt.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby. - Obhajoby dizertačných prác na treťom stupni štúdia sa konajú od 1. júna 2020 do 17. júla 2020, resp. od 24. do 31. augusta 2020.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby podľa štruktúry študijných plánov jednotlivých študijných programov. - Tzv. „katedrálne obhajoby dizertačných prác“ sa môžu konať výhradne online formou priebežne.
Podrobnosti stanovia vedúci zamestnanci (spravidla vedúci katedier), do ktorých kompetencie patrí uvedená aktivita. - Opravné štátne skúšky na prvom a druhom stupni štúdia sa konajú od 24. augusta 2020 do 31. augusta 2020.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby podľa štruktúry študijných plánov jednotlivých študijných programov. - Študentom (okrem zahraničných študentov) ubytovaným v študentských domovoch univerzity bude umožnené opätovne sa ubytovať v študentských domovoch najskôr 31. mája 2020.
Informácie poskytne všetkým študentom ubytovaným v študentských domovoch Centrum podnikateľských a univerzitných služieb EU v Bratislave elektronickou formou. - Zahraničným študentom ubytovaným v študentských domovoch aj počas prerušenia výučby sa nariaďuje dodržiavať všetky bezpečnostné a hygienické predpisy a nariadenia.
- Po zrušení preventívnych opatrení bude umožnené študentom zotrvať v študentských domovoch do 31. júla 2020.
Všetkým študentom, ktorí v zmysle opatrenia rektora EU v Bratislave č. 4/2020 opustili študentské domovy EU v Bratislave od 15. 3. 2020, sa vráti alikvotná časť poplatku za mesiac marec, poplatok za mesiac apríl a poplatok za mesiac máj jednorazovo na bankové účty študentov po skončení krízového stavu. Poplatok za mesiac jún zostáva v platnosti. Poplatok za ubytovanie v mesiaci júl bude vo výške poplatku platného pre akademický rok.
Informácie poskytne všetkým študentom ubytovaným v študentských domovoch Centrum podnikateľských a univerzitných služieb EU v Bratislave elektronickou formou. - Slávnostné promócie na 1. a 2. stupni štúdia plánované od 22. júna 2020 do 3. júla 2020 sa rušia.
Diplomy a doklady o skončení štúdia budú absolventom odovzdané na príslušnom oddelení jednotlivých fakúlt po skončení štúdia v termínoch stanovených fakultou. Náhradný termín promócií bude stanovený v mesiaci september, resp. október podľa záujmu absolventov.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby. - Obdobie hlavných prázdnin trvá od 20. júla 2020 do 31. augusta 2020.
- Prezenčná forma výučby pre záverečné ročníky štúdia na prvom a druhom stupni štúdia sa prerušuje do termínu stanoveného harmonogramom akademického roka pre výučbu v záverečných ročníkoch štúdia.
- Ďalšie opatrenia
- Dekani fakúlt v spolupráci s vedúcimi pedagogických pracovísk fakúlt zabezpečia svojimi rozhodnutiami plynulé ukončenie všetkých aktivít vyplývajúcich z harmonogramu ak. roka 2019/2020 a jeho úprav v zmysle tohto opatrenia.
- Prezenčná výučba na Univerzite tretieho veku sa prerušuje do 7. mája 2020.
Výučba bude zabezpečená online formou s využitím online platforiem určených na výučbu (napr. moodle, Microsoft Teams, Google Hangouts Meet a iných) s následnou formou samoštúdia.
Podrobnosti stanoví manažérka Univerzity tretieho veku BBS EU v Bratislave. - Všetky ďalšie aktivity Univerzity tretieho veku organizované EU v Bratislave sa rušia do odvolania.
Toto sa vzťahuje na všetky vzdelávacie strediská, v ktorých sa realizujú aktivity Univerzity tretieho veku. - Konzultačné hodiny študijných oddelení, referátov a pedagogických zamestnancov sa rušia do 30. mája.
Komunikácia študentov a zamestnancov s uvedenými oddeleniami, referátmi a pedagogickými zamestnancami sa bude realizovať výhradne elektronickou formou alebo telefonicky.
Podrobnosti stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby. - Zasadnutia všetkých samosprávnych orgánov aj poradných orgánov univerzity a jednotlivých fakúlt (napr. akademických senátov, vedeckých rád, kolégií, disciplinárnych komisií a pod.), sa do 30. mája 2020 môžu konať výhradne online formou v závislosti od charakteru zasadnutia a charakteru prerokúvaných materiálov.
- Habilitačné a inauguračné prednášky sa rušia do odvolania.
- Všetky hromadné podujatia organizované v priestoroch EU v Bratislave (aj v Košiciach) usporadúvané EU v Bratislave aj inými subjektami sa rušia do odvolania.
- Zákaz návštev v študentských domovoch platí do odvolania.
- Prevádzkové a výpožičné hodiny Slovenskej ekonomickej knižnice sa rušia do 30. mája 2020.
- Plánované prijatia akýchkoľvek zahraničných partnerov a študentov sa rušia do odvolania.
- Všetky zahraničné aj domáce pracovné cesty zamestnancov sa rušia do odvolania.
- Pobyty študentov do zahraničia sa rušia do odvolania.
V súvislosti s usmernením MŠVVaŠ SR (platí pre študentov plánujúcich vycestovať do zahraničia a nevzťahuje sa na samotný pobyt študentov v zahraničí). Na základe stanoviska Národnej agentúry programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu zo dňa 10. marca 2020 Národná agentúra mení svoje stanovisko z 28. februára 2020. Udeľovanie vyššej moci v prípadoch súvisiacich s koronavírusom a v súlade s usmernením od MŠVVaŠ SR je v právomoci vysokej školy, teda nie je potrebné o takýchto prípadoch informovať národnú agentúru. Pokiaľ študent alebo zamestnanec nevycestuje, ale vznikli mu v spojitosti s Erasmus+ mobilitou isté náklady (napr. cestovné či vopred zaplatené ubytovanie), má nárok na ich preplatenie z dôvodu vyššej moci. V prípade študentov a zamestnancov, ktorí sa rozhodnú zo zahraničia predčasne vrátiť, postupuje sa ako pri iných prípadoch predčasného návratu z dôvodu vyššej moci, s tým, že takýmto účastníkom je možné preplatiť aj cestovné náklady spojené s návratom domov. Podrobnosti v otázkach štúdia študentov, ktorí sa predčasne vrátili zo zahraničného pobytu, resp. plánovali zahraničný pobyt a tento nezrealizovali, stanovia dekani jednotlivých fakúlt a nimi poverené osoby. - Všetkým zamestnancom a študentom, ktorí sa v období od 9. marca 2020 vrátili z pobytu v zahraničí sa nariaďuje rešpektovať verejné vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva SR a zostať najmenej 14 dní po návrate v domácej izolácii. Ukladá sa túto skutočnosť oznámiť okrem osobám uvedeným vo vyhláškach ÚVZ SR elektronicky aj príslušnému vedúcemu zamestnancovi; študentom sa ukladá túto skutočnosť oznámiť elektronicky príslušnému študijnému oddeleniu; študentom medzinárodných mobilít Oddeleniu medzinárodnej mobility univerzity.
- Vedúci zamestnanci dohodnú s im podriadenými pedagogickými a vedeckovýskumnými zamestnancami, podľa rozhodnutia vedúcich zamestnancov aj s im podriadenými nepedagogickými a nevýskumnými zamestnancami prácu doma do 30. apríla 2020 (vrátane) v zmysle § 52 ods. 5 Zákonníka práce s uložením konkrétnych úloh, termínmi ich splnenia a dokladovaním ich plnenia. To sa nevzťahuje na zamestnancov, ktorých prítomnosť na pracovisku je nevyhnutná pre zabezpečenie plnenia funkcií jednotlivých pracovísk v minimálnom rozsahu podľa rozhodnutia osôb zodpovedných za plnenie tohto opatrenia.
Dohodnutá práca v zmysle § 52 ods. 5 Zákonníka práce sa prerušuje od 6. apríla 2020 do 15. apríla 2020 (vrátane) z dôvodu nariadeného hromadného čerpania dovolenky.
Od 1. mája 2020 bude v tejto otázke prijaté nové opatrenie v závislosti od vývoja situácie. - Vedúci zamestnanci poskytnú im podriadeným nepedagogickým a nevýskumným zamestnancom (s výnimkou tých, na ktorých sa bude vzťahovať § 52 ods. 5 Zákonníka práce) pracovné voľno do 30. apríla 2020 (vrátane) v zmysle § 141 ods. 3 písm. b) a § 142 ods. 3 Zákonníka práce. To sa nevzťahuje na zamestnancov, ktorých prítomnosť na pracovisku je nevyhnutná pre zabezpečenie plnenia funkcií jednotlivých pracovísk v minimálnom rozsahu podľa rozhodnutia osôb zodpovedných za plnenie tohto opatrenia.
Poskytnuté pracovné voľno sa prerušuje od 6. apríla 2020 do 15. apríla 2020 (vrátane) z dôvodu nariadeného hromadného čerpania dovolenky.
Od 1. mája 2020 bude v tejto otázke prijaté nové opatrenie v závislosti od vývoja situácie. - Vedúci zamestnanci umožnia im podriadeným zamestnancom, pre ktorých vzniknú povinnosti vyplývajúce z úpravy harmonogramu akademického roka v období do 17. júla 2020 v rozsahu podľa Kolektívnej zmluvy čerpanie dovolenky od 20. júla 2020 do 31. augusta 2020.
- Otváracie hodiny bufetov EU v Bratislave, ako aj poskytovanie stravy v bufete v budove V2 sa rušia do 30. mája 2020.
- Prevádzka v budove Školička, v telocvični Horský park, v zariadeniach Virt, Jarabá a Pokrok sa ruší do odvolania.
- Zákaz vstupu do budovy V1 a V2 a do budovy Školička platí do skončenia prerušenia výučby.
To sa nevzťahuje na zamestnancov pracujúcich na zmeny a zabezpečujúcich nepretržitú prevádzku, prípadne iných zamestnancov, ktorých prítomnosť na pracovisku je nevyhnutná podľa rozhodnutia osôb zodpovedných za plnenie tohto opatrenia. - Nariaďuje sa sprísniť denný hygienický režim priestorov a osôb na pracoviskách univerzity podľa odporúčaní MZ SR.
Upozorňujeme všetkých zamestnancov aj študentov na nutnosť zodpovedného prístupu a obozretnosť pri prejavení akéhokoľvek príznaku akútneho respiračného ochorenia a na vzájomné pripomínanie preventívnych opatrení.
Zodpovedných zamestnancov žiadame, aby s týmito opatreniami oboznámili personál, ktorý nemá prístup k počítaču.
Medzi všeobecné opatrenia zamerané na predchádzanie alebo minimalizovanie škôd patria:
- zvýšené dodržiavanie hygienických pravidiel,
- časté umývanie rúk mydlom a vodou, resp. používanie dezinfekčných prostriedkov na ruky na báze alkoholu,
- zakrývanie nosa a úst pri kašľaní a kýchaní jednorazovou papierovou vreckovkou s následným vyhodením do koša,
- vyhýbanie sa blízkemu kontaktu s ľuďmi, ktorí javia príznaky nádchy alebo chrípky,
- v prípade choroby liečenie doma,
- zabránenie nechránenému kontaktu s divými alebo hospodárskymi zvieratami,
- konzumácia prevareného mäsa a vajec,
- kontrola svojho zdravotného stavu (horúčka, kašeľ, bolesť hrdla, dýchavičnosť) 14 dní od príchodu z oblastí s potvrdeným výskytom koronavírusu,
- kontaktovanie alebo vyhľadanie lekára v prípade klinických príznakov po návrate z oblasti s potvrdeným výskytom koronavírusu,
- zostať najmenej dva týždne po návrate z oblastí s potvrdeným výskytom koronavírusu v izolácii,
- vyhýbať sa akýmkoľvek kontaktom s ľuďmi, v nevyhnutnom kontakte treba nosiť ochranné rúško.
Bratislava 24. 3. 2020
prof. Ing. Ferdinand Daňo, PhD.
rektor