V pondelok 1. júla 2024 sa už po 12-krát otvorili brány Detskej ekonomickej univerzity (DEU), kedy boli imatrikulovaní 50-ti študenti programu Ako nám slúžia a ovplyvňujú nás nové trendy. V tomto roku DEU pozostáva z troch rôzne zameraných edícií:

  • dvojtýždňový program „Ako nám slúžia a ovplyvňujú nás nové trendy“ v termíne 1.7. – 12.7.2024
  • týždňový program „Letom svetom s DEU 2024“ v termíne 15.7. – 19.7.2024
  • týždňový program „DEU 2024 v anglickom jazyku“ v termíne 22.7. – 26.7.2024.

Generálnym partnerom DEU 2024 sa stala spoločnosť UNIQA pojišťovna, a.s., (UNIQA).

Účastníci DEU zavítali počas prvého dňa do sídla nadnárodnej spoločnosti Wolt Slovensko s. r. o. (WOLT), v ktorej 5 zo 6 zakladateľov vo Fínsku boli z IT segmentu. Spoločnosť vyvíja aplikácie pre spotrebiteľov, prevádzky partnerských kuriérov a iné. Organizuje logistiku, prepočítava stovky miliónov trás každý deň. Po workshope na tému „Od prvého kliku s novými trendami v doručovaní“, absolvovali deti kvíz a jednou z 9 otázok bola aj správna odpoveď, že od kliknutia na tlačidlo „objednať“ po doručenia objednaného tovaru až ku dverám zákazníka trvá v priemere 30 minút. Druhá praktická časť sa uskutočnila vo Wolt Market, kde deti v rámci vytvorených družstiev plnili v sklade s tovarom reálne objednávky na čas, pričom najlepšie družstvá boli ocenené vecnými cenami.

Počas druhého dňa zavítali študenti DEU do spoločnosti UNIQA, ktorá poskytuje pre svojich klientov komplexné služby v oblasti poisťovníctva, o čom sa zmienil vo svojom príhovore Rastislav Havran, generálny riaditeľ UNIQA pre ČR a SR, ktorý zároveň trpezlivo odpovedal na nekončiace otázky študentov DEU. Následný workshop sa niesol v znamení témy „ Ako Ťa UNIQA ochráni v online svete“, pričom samotný obsah prednášky bol zameraný na nástrahy a ako eliminovať nekalé praktiky hackerov na sociálnych sieťach. Na záver organizátor pripravil pre deti 3 kvízové otázky, v ktorých sa zameral na poznanie ich kreativity, a ako by dokázali, čo najefektívnejšie využiť virtuálne finančné prostriedky. Traja vylosovaní účastníci si odniesli hodnotné ceny v podobe lyžiarskej prilby s originálnymi podpismi lyžiarok Petry Vlhovej a Veroniky Zuzulovej.

Tretí deň sa niesol v znamení návštevy Slovenskej akadémie vied (SAV), kde bola pre študentov DEU pripravená cesta do hlbín vedy, kde na 5 ústavoch dostali deti príležitosť experimentovať a spoznávať vedu na vlastnej koži. Pútavou prezentáciou o poslaní SAV sa prezentovala Silvia Múčková z Ústavu materiálov a mechaniky strojov SAV a následne deti absolvovali prednášku a exkurziu k superpočítaču DEVANA, ktorý je najvýkonnejší superpočítač na Slovensku.

Záver prvého týždňa patril návšteve kreatívneho centra ARTÉNA Slovenskej televízie a rozhlasu. Študenti DEU sa rozdelili do 3 skupín, s prideleným gestorom, v ktorých sa vzájomne prestriedali. V prvej skupine s moderátorom Patrikom Hermanom, ktorý študentov DEU usmerňoval ako správne intonovať, tváriť sa pred kamerou pri čítaní správ z čítačky. Druhú skupinu viedli influenceri a moderátori SKETCH BROS (Samuel Procházka a Oliver Oswald), ktorí deťom priblížili zásady pri tvorbe spotu na sociálne siete. Deti dostali priestor pre uplatnenie svojej kreativity pri natáčaní vlastnej reklamy. S moderátorom Viliamom Stankayom si deti v tretej skupine pozreli televízne štúdia s kulisami a oboznámili sa s tvorbou a napĺňaním denného scenára, ktorý sa v daný deň aj odvysiela. Na záver mimoriadne zaujímavého dňa organizátor vyhodnotil a ocenil najlepšie natočené videa.

Aj v druhom júlovom týždni sú pre deti pripravené zaujímavé aktivity a program pozostávajúci z prednášok vysokoškolských učiteľov univerzity, návštevou spoločnosti pelicantravel.com s.r.o. (PELIKAN), ARCADIA BOUTIQUE HOTEL, FORBES, celodenný výlet do športového komplexu X-BIONIC® SPHERE v Šamoríne a v rámci „umeleckej zložky“ si študenti skúsia pod vedením maliarky Lucie Rubeljovej odhaliť svoj výtvarný talent, namaľovaním si vlastného obrazu.

Viac na: https://detskauniverzita.euba.sk/program/ako-nam-sluzia-a-ovplyvnuju-nas-nove-trendy

 

Fotogaléria