ABC - Akademicko-podnikateľská spolupráca
ABC - Academic Business Cooperation
Akademicko-podnikateľská spolupráca
Cieľom akademicko-podnikateľskej spolupráce (ABC) je:
- Spolupôsobiť pri rozvíjaní zručností študentov
Študentom dať možnosť popri štúdiu rozšíriť si svoje znalosti, interpersonálne zručnosti a soft-skills zážitkovou formou, prostredníctvom diskusií a prípadových štúdií s odborníkmi a lídrami z praxe. - Spolupôsobiť pri príprave študentov na ich úspešné uplatnenie sa v zamestnaní
Počas štúdia majú študenti možnosť získať praktické poznatky o práci v slovenských aj medzinárodných podnikoch a pripraviť sa na požiadavky súčasného pracovného prostredia. Študenti majú možnosť vytvoriť si kontakt s lídrami podniku a zvýšiť svoje šance na získanie zamestnania po absolvovaní vysokoškolského štúdia. - Zamestnávateľom priniesť študentov pripravených na aktuálne pracovné podmienky a požiadavky trhu práce.
Skutočnosť, že potreby trhu práce sa neustále menia, spôsobuje aj potrebu synchronizácie prípravy budúcich zamestnancov. Lídri zamestnávateľov v kontakte so študentami získavajú prehľad o tom, čo môžu očakávať od absolventov a súčasne si môžu pripravovať budúcich zamestnancov a tým znižovať svoje náklady na nábor kvalitných pracovníkov a ich zaúčanie do praxe. - Spolupráca na praktických riešeniach aktuálnych výziev lokálnych a medzinárodných spoločností pôsobiacich na slovenskom trhu.
Študenti majú možnosť získať praktické skúsenosti a poznatky z biznis prostredia pri vypracovávaní analýz a návrhov riešení aktuálnych výziev a podnikateľských projektov v reálnom živote. Vzájomná spolupráca na druhej strane poskytuje podnikom akademický pohľad riešenia aktuálnych výziev a podáva podnety na riešenie danej situácie.
Katalóg predmetov
Odborné predmety zamerané na získanie praktických poznatkov a skúseností z biznis prostredia priamo od lídrov z praxe.
Pre prihlásenie sa na predmet / predmety pozrite Aktuálnu ponuku predmetov.
Výzvy líderstva
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta podnikového manažmentu – povinne voliteľný predmet
Vyučujúci: Olívia Hurbanová
Rozsah výučby (v hodinách)- bloková: 24
Počet kreditov: 4 ECTS
Čas výučby: blokovo
Jazyk výučby: slovenský
Spôsob hodnotenia: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, prezentácia
Cieľ predmetu:
Kurz „Výzvy líderstva“ pomáha pripraviť a adaptovať mladých budúcich lídrov na kariéru zajtrajška v neustále sa meniacom svete plnom inovácií. Tento kurz podporuje študentov v množstve aktivít podnecujúcich pochopenie výziev líderstva, s ktorými sú dnes konfrontovaní experti v praxi.
Zahŕňa aj modely vyhodnocovania vlastnej kariéry, etické rozhodovanie a úlohu, ktorú zohrávajú manažéri pri zavadzaní zmien v organizáciách.
Okrem toho obsahuje rozvoj zručností v oblasti riešenia problémov, písomnej a ústnej komunikácie, vedenia tímov a stanovenia cieľov. Hlavným cieľom predmetu je poskytnúť študentom priestor na vyhodnotenie a zlepšenie ich manažérskych schopností a výkonnosti v oblasti líderstva. Výučba na hodinách je doplnená riešením prípadových štúdií, interaktívnymi cvičeniami a sebahodnotiacimi nástrojmi. Príklady líderských zručností a techník preberaných v rámci predmetu obsahujú komunikáciu, verejné vystupovanie, strategické vyjednávanie, rozhodovanie, adaptívne a inovatívne myslenie a tvorbu tímov. Informácie, ktoré študenti získajú sú založené na najnovších multidisciplinárnych poznatkoch z behaviorálnych, sociálnych vied a neurobiológie.
Stručná osnova predmetu (sylabus predmetu):
- Adaptívne myslenie a manažovanie zmien
- Kreatívne myslenie a Inovácie v biznise
- Rozhodovanie a veda o presviedčaní
- Sociálna Inteligencia pri manažovaní tímov
- Storytelling a Zen prezentácia
- Strategické vyjednávanie + ZÁVEREČNÉ PREZENTÁCIE
Osobnostný rozvoj: prípadové štúdie Lenovo
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta podnikového manažmentu – povinne voliteľný predmet
Vyučujúci: Ing. Andrej Benovič, experti spoločnosti Lenovo
Rozsah výučby (v hodinách)- bloková: 24
Počet kreditov: 4 ECTS
Čas výučby: blokovo
Jazyk výučby: slovenský
Spôsob hodnotenia: A-FX
Priebežné hodnotenie: reflexia článkov a vypracovanie komentárov + otázky
Cieľ predmetu:
Cieľom kurzu je poskytnúť študentom možnosť naučiť sa a overiť si v praxi medziľudské schopnosti, ktoré sú ústrednou schopnosťou zamestnanca veľkej medzinárodnej spoločnosti. Kurz vychádza zo skúsenosti spoločností Lenovo, ktorá vo svojej réžii vypracovala sériu vysoko praktických kurzov pre svojich manažérov a najtalentovanejších zamestnancov. Kurz je ponúkaný širokému spektru študentov ekonomických a manažérskych smerov Ekonomickej univerzity v Bratislave na základe svojho formátu, jednoduchej aplikovateľnosti v praxi a reálnych komunikačných prípadových štúdií spoločnosti Lenovo. Kurz vo svojej skladbe ponúka intenzívny pohľad na osobný marketing (branding), manažmentu času, efektívnu komunikáciu a plánovanie kariéry. Študenti budú mať možnosť získať vedomosti o tom, ako často prehliadané medziľudské schopnosti ovplyvňujú úspech jednotlivca a jeho spokojnosť so zamestnaním vo veľkej medzinárodnej spoločnosti a kariérnym postupom.
Stručná osnova predmetu (sylabus predmetu):
- Aktívne počúvanie (I. II.)
- E-mailová komunikácia
- Ako písať dobré a efektívne emaily
- Použitie v zložitých prípadoch
- Pracovný pohovor a orientácia na pracovnom trhu
- Príprava na pracovné pohovory
- Praktické rady: práca v medzinárodných spoločnostiach a ako byť úspešný
- Osobná značka
- Pochopenie atribútov osobného marketingu (brandingu) a proces osobného marketingu (brandingu)
- Definovanie vlastnej značky a pochopenie možností jej využitia pre vlastný profit
- Manažment času a prioritizácia
- Kľúčové zručnosti a nástroje k efektívnemu zvládnutiu pracovných aktivít
- Identifikácia a spoznanie strát času a prerušení, spôsoby na ich elimináciu
- Prezentácie prác študentov
Interdisciplinárny úvod do severoamerických štúdií
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta aplikovaných jazykov – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: Dr. Agnes Simon
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2
Počet kreditov: 3 ECTS
Jazyk výučby: anglický
Spôsob hodnotenia: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, priebežné práce
Cieľ predmetu:
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom najnovšie poznatky o mieste a úlohe regiónu Severnej Ameriky v medzinárodných vzťahoch. Študenti získajú aktuálne poznatky o politických vzťahoch, ekonomike, zahraničnej politike a ďalších stránkach severoamerického regiónu od slovenských i zahraničných expertov.
Témy jednotlivých hodín:
- Perspektívy a výzvy vzťahov medzi Severnou Amerikou a strednou Európou v 21. storočí
- Základné myšlienky: individualizmus a komunita
- Americké hodnoty a ideály v praxi
- Americká demokracia ako fenomén a politický systém USA
- Ekonomika severoamerického regiónu
- Zahraničná politika
- Náboženstvo
- Americká spoločnosť a vlastné vnímanie samých seba
- Médiá v Severnej Amerike
- Geografia a prírodné zdroje USA a Kanady
- Vedenie a verejná mienka
- Aké sú odlišnosti a podobnosti USA a Kanady?
Manažment medzinárodného podnikania: prípadové štúdie DELL
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Obchodná fakulta – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: experti spoločnosti DELL
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2
Počet kreditov: 3 ECTS
Jazyk výučby: anglický
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, záverečná práca
Cieľ predmetu:
Cieľom predmetu je predostrieť študentom fungovanie globálnej spoločnosti a jej úspechov, špecifiká operovania na globálnom trhu. Študentom bude poskytnutý prehľad trhu a odvetví, v ktorých firma pôsobí. Niektorým strategickým oblastiam bude venovaná bližšia pozornosť (“direct” model, značka, operačný manažment, fúzie a akvizície, atď.) s cieľom priblížiť študentom dôležitosť týchto aspektov pre globálnu firmu v porovnaní so spoločnosťou, ktorá pôsobí na lokálnom trhu. Témy budú pokrývané z globálneho hľadiska s priamym vzťahom na lokálne podmienky napriek tomu, že sú pripravené v slovenských podmienkach. Praktická stránka kurzu predstaví rôzne stratégie firmy, ktoré mali implikácie na jej úspechy a pády. Cieľom kurzu je taktiež predstaviť komplexnosť a rôznorodosť tematických oblastí, ktoré musí globálna spoločnosť pokryť, ak chce byť úspešná.
Témy jednotlivých hodín:
- Úvodná hodina – prehľad tematických okruhov, vzdelávacích aktivít, požiadaviek a očakávaní kladených na študentov, informácie o záverečnej prípadovej štúdii, tréning komunikačných zručností.
- Evolúcia spoločnosti DELL – ako sa možno stať úspešným lídrom v odvetví a pohľad na súčasné výzvy globálneho prostredia.
- Korporátna kultúra spoločnosti DELL – ciele, hodnoty, aktivity v rámci spoločenskej zodpovednosti firiem. Význam filozofie a hodnôt firmy pre podnikanie.
- Značka DELL –riadenie globálnych značiek.
- Globálne trendy v IT sektore a pozícia spoločnosti DELL v odvetví.
- Očakávania zákazníkov – ich význam a vplyv na strategické riadenie firmy.
- Manažment globálnych operačných tímov, ich fungovanie, výzvy a prístup spoločnosti DELL
- Svetové centrá spoločných služieb – trendy ďalšieho vývoja.
- Sociálne média súčasnosti a ich vplyv na globálne podnikanie.
- Sila krajín BRIC a ich potenciál pre spoločnosť DELL.
- Strategické riadenie globálnych fúzií a akvizícií spoločnosti DELL.
- Záverečná hodina: vyhodnotenie kurzu, záverečné hodnotenia, dodatočné informácie a doplňujúce zdroje informácií. Tréning komunikačných zručností, možnosti zamestnávania alebo získania štipendií.
Negociácie – zručnosti pre úspešné vyjednávanie
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta aplikovaných jazykov – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: experti spoločností Dell, IBM, SARIO, Pontis, Am Cham, atď. spolu s expertmi na politické negociácie
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2
Počet kreditov: 3 ECTS
Pracovný jazyk: anglický
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, záverečná práca
Cieľ predmetu:
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s osobitosťami a špecifikami negociácie v rámci obchodných a politických vzťahov. Zameriava sa na prípadové štúdie dvojstranného a mnohostranného vyjednávania a riešenia konfliktov, vysvetľuje princípy a odporúčané kroky v dlhodobom negociačnom procese. Pomocou praktických cvičení vedie študenta k osvojeniu si vyjednávacích postupov a schopností v rôznych súvislostiach. Súčasne ponúka analýzu medzikultúrnych rozdielov a špecifík negociačnej praxe ako súčasti riešenia konfliktov.
Témy jednotlivých hodín:
- Prehľad kurzu, očakávané vzdelávacie výstupy, činnosti a hodnotenie. Rokovania v oblasti ľudských zdrojov v podnikateľskej sfére
- Mnohostranné rokovania a rokovania o viacerých výstupoch
- Efektívne vyjednávacie schopnosti
- Rokovania v podnikateľskej sfére: prípadová štúdia
- Rokovania v podnikateľskej sfére: prípadová štúdia
- Rokovania v podnikateľskej sfére (a v politike): prípadová štúdia
- Diplomatické rokovania - prípadová štúdia
- Rokovania v podnikateľskej sfére (a v politike): prípadová štúdia
- Rokovania - politika, obchod a tretí sektor: prípadová štúdia
- Využívanie vonkajšej komunikácie na podporu vyjednávania: prípadová štúdia OSN
- Záverečná hodina: vyhodnotenie kurzu, záverečné hodnotenia, dodatočné informácie a doplňujúce zdroje informácií, záverečná konzultácia so študentmi.
Americká obchodná kultúra a etika
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta aplikovaných jazykov – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: experti spoločností
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2
Počet kreditov: 3 ECTS
Jazyk výučby: anglický
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX,
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, záverečná práca
Cieľ predmetu:
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov so špecifikami a vplyvom obchodnej kultúry a etiky na ekonomické vzťahy, a to na príkladoch reálnych procesov a výsledkov severoamerických korporácií. Kurz o základných charakteristikách a vzťahoch fungovania firiem, a sústreďuje sa tiež na hodnotovú dimenziu podnikania, sociálne a ekologické aspekty obchodu. Predmet bude vyučovaný najmä vedúcimi pracovníkmi firiem združených v Americkej obchodnej komore v SR a poskytne aj praktické informácie vo forme prípadových štúdií vyučovaných optikou biznis prostredia.
Témy jednotlivých hodín:
- Úvodná hodina: prehľad metodológie, sylabus kurzu, predstavenie jednotlivých tematických celkov, spôsob hodnotenia a ukončenia predmetu, požadovaná literatúra (povinná hodina)
- Manažment externých vzťahov spoločnosti a vzťahy s vládnymi orgánmi – teória a korporátny model
- Manažment externých vzťahov spoločnosti a vzťahy s vládou orgánmi – prípadová štúdia
- Marketing a vzťahy s verejnosťou – teória a korporátny model Marketing a vzťahy s verejnosťou – prípadová štúdia
- Etika v podnikaní – teória a korporátny model
- Etika v podnikaní - prípadová štúdia
- Manažment ľudských zdrojov – teória a korporátny model
- Manažment ľudských zdrojov – prípadová štúdia
- Obchodná kultúra a spoločenská zodpovednosť firiem – teória a korporátny model
- Obchodná kultúra a spoločenská zodpovednosť firiem – prípadová štúdia
- Záverečná hodina: vyhodnotenie kurzu, záverečné informácie a typy na literárne zdroje, záverečné konzultácie
Hands-on HR: Globálne trendy
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta podnikového manažmentu
Vyučujúci: experti spoločností
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2 (6 x 180 min)
Počet kreditov: 4 ECTS
Jazyk výučby: anglický alebo slovenský
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, záverečná práca
Cieľ predmetu:
Tento výberový predmet poskytuje detailný pohľad na hlavné úlohy oblasti ľudských zdrojov vo veľkých spoločnostiach fungujúcich v rámci trhu centier zdieľaných služieb. Experti na ľudské zdroje zo spoločností asociovaných pod Americkou obchodnou komorou a jej Business Service Center Fórom (BSCF) poskytujú prípadové štúdie rôznorodých HR aspektov na základe reálnych procesov a výsledkov dotknutých firiem. Kurz má taktiež za cieľ rozvíjať kritické myslenie študentov o reálnych výzvach čakajúcich na profesionálnych pracovníkov v HR, ako aj zvyšovať ich odbornú prípravu na pracovné pozície v oblasti ľudských zdrojov.
Témy jednotlivých hodín:
Procesy a operácie v riadení ľudských zdrojov;
Meranie výkonnosti zamestnancov, odmeňovanie a benefit;
Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov;
Angažovanosť zamestnancov;
Ako získať najlepší talent?
Využívanie dát v riadení ľudských zdrojov
International Business Consulting Program
Spoločný certifikovaný program v spolupráci s University of Wisconsin - La Crosse (UWL), USA. Študenti pracujú v medzinárodných tímoch na riešení výziev/zadaní podnikov pôsobiacich na slovenskom trhu.
Ekonomická univerzita v Bratislave organizuje pre svojich študentov v spolupráci s americkou University of Wisconsin – La Crosse medzinárodný program letnej školy International Business Consulting Program (IBCP). Cieľom projektu je rozvoj akademicko-podnikateľskej spolupráce s lokálnymi a medzinárodnými spoločnosťami pôsobiacimi na slovenskom trhu, ako aj poskytnúť študentom možnosť získať praktické skúsenosti s prácou v medzinárodných tímoch.
Počas 2 a pol týždňa zmiešané slovensko-americké tímy študentov pracujú na skutočných konzultačných projektoch špecifikovaných úspešnými firmami a inštitúciami ako napríklad Dell, TPA Horwath, O2 Slovakia, Creatix , Johnson Control, TPA, Slovak Telecom, Soitron či US Embassy. Jazykom letnej školy IBCP je angličtina. IBCP sa každoročne zúčastní približne 25-30 študentov z USA a Slovenska.
Prečo sa prihlásiť?
- Skutočné projekty pre úspešné slovenské a medzinárodné firmy
- Soft-skills a prezentačné tréningy + kultúrne aktivity ako súčasť programu
- Víkendový teambuldingový zážitok
- Priamy kontakt s ľudmi z biznisu
- Získaš skúsenosti s interkulturálnou komunikáciou v medzinárodných tímoch
- Zdokonalíš svoj písomný aj verbálny prejav v angličtine
Po úspešnom absolvovaní získaš certifikát a IBCP ti môže byť uznaný ako výberový predmet za 3 ECTS kredity
V prípade záujmu pošli svoj životopis a motivačný list v anglickom jazyku (max 1 strana A4) koordinátorovi projektu.
V motivačnom liste nám napíš, čím si výnimočná(ý) a prečo si práve ty najlepším kandidátom na účasť v International Business Consulting Programe.
Ak chceš vedieť, čo môžeš zažiť počas International Business Consulting Programu, klikni na: https://www.youtube.com/watch?v=o5-VK417h9U
Predchádzajúce ročníky
IBCP 2023 (10. ročník)
Termín: 22.5.2023 – 9.6.2023
Miesto: EU v Bratislave
Spolupracujúce podniky a inštitúcie: Covestro, TPA, ING, US Embassy, Johnson Controls International a Lenovo
Počet absolventov: spolu 19, z toho 9 študentov UWL a 10 študentov EU v Bratislave
Viac: https://euba.sk/aktivity-a-media/aktuality/2677-10-rocnik-letnej-skoly-international-business-consulting-program
IBCP 2019 (9. ročník)
Termín: 28.5.2019 – 14.6.2019.
Miesto: EU v Bratislave
Spolupracujúce podniky a inštitúcie: Dell, TPA, KONE, Siemens, US Embassy a AmCham
Počet absolventov: spolu 25, z toho 15 študentov UWL a 14 študentov EU v Bratislave
IBCP 2018 (8. ročník)
Termín: 24.5.2018 – 9.6.2018
Miesto: EU v Bratislave
Spolupracujúce podniky a inštitúcie: TPA, Dell, Siemens, Pontis a US Embassy
Počet absolventov: spolu 25, z toho 14 študentov UWL a 11 študentov EU v Bratislave
Aktuálna ponuka predmetov
Letný semester 2023/2024
- Výzvy líderstva (vyučované v SJ; len pre FPM)
- Osobnostný rozvoj: prípadové štúdie Lenovo (vyučované v SJ; len pre FPM)
- Hands-on HR: Globálne trendy (vyučované v SJ; len pre FPM)
Prihlasovanie na predmety
- všetky predmety ABC sú akreditované a majú hodnotu 3 ECTS, sú vyučované v slovenskom alebo v anglickom jazyku a sú ukončené známkou
- účasť na predmetoch ABC je podmienená zápisom daného predmetu do AIS systému
- pre doplnkové voľné miesta alebo ak máte akékoľvek iné otázky, prosím, kontaktujte sona.galanova@euba.sk