Bratislavská Business School EU v Bratislave pripravila programy kontinuálneho vzdelávania pre učiteľov základných a stredných škôl.
Naše vzdelávacie programy zodpovedajú požiadavkám generovaným štátnym vzdelávacím programom ISCED3. Orientujeme sa na všetky typy stredných škôl po celom Slovensku.
Naším zámerom je poskytovať teoretické vedomosti a praktické zručnosti, ktoré zabezpečia pedagogickým zamestnancom rozvoj ich profesijných kompetencií a umožnia im efektívne integrovať prvky tvorivého vyučovania v praxi a v premene tradičnej školy na modernú v súlade s najnovšími európskymi edukačnými dokumentmi a požiadavkami.
Ponúkame dva programy kontinuálneho vzdelávania
OCHRANA SPOTREBITEĽA SPOTREBITEĽSKÉ MINIMUM
Druh kontinuálneho vzdelávania: | Inovačné vzdelávanie |
Forma kontinuálneho vzdelávania: | 110 hodín, z toho prezenčne 70 hodín a 40 hodín dištančne |
Termín zahájenia programu: | 13. septembra 2019 |
Počet kreditov: | 25 kreditov z toho 22 kreditov za rozsah vzdelávania + 3 kredity za ukončenie vzdelávania záverečnou prezentáciou |
Termín prihlásenia: | do 9. septembra 2019 |
Cena: | 90 Eur |
Viac informácií na: | https://euba.sk/sluzby/kontinualne-vzdelavanie-pre-ucitelov |
Trvanie vzdelávacieho programu: | Najviac 10 mesiacov od začiatku vzdelávania. |
Kategória pedagogických zamestnancov: | Učiteľ |
Vyučovací predmet: | Náuka o spoločnosti, Ekonomika, odborné ekonomické predmety, Etická výchova, Etika a podnikanie, Aplikovaná ekonómia, Občianska náuka, Etika, Technická výchova, Psychológia, Filozofia. |
Zdôvodnenie vzdelávacieho programu:
Vzdelávací program Ochrana spotrebiteľa – spotrebiteľské minimum bude realizovaný v spolupráci s generálnym partnerom Business Leaders Forum http://www.blf.sk/business-leaders-forum, s ktorým Ekonomická univerzita v Bratislave dlhodobo spolupracuje. Ochrana spotrebiteľa je významným fenoménom dnešnej modernej doby, konzumný spôsob života výrazným spôsobom zasahuje do každodenného života o občanov v pozícií spotrebiteľov, spotrebiteľských subjektov, ale aj organizácií, ktoré sa týmto fenoménom zaoberajú a to nie len pri nákupe výrobkov a tovaru, ale aj pri používaní služieb. V súčasnej dobe je oveľa viac potrebná znalosť práv spotrebiteľa, a to z dôvodu nielen ochrany vnútroštátneho obchodu ale aj rastúcej tendencie zahraničného nákupu a rozvoja medzinárodného obchodu. Nakupovanie sa stáva dôležitou činnosťou v súčasnej konzumnej spoločnosti a spotrebitelia sú povzbudzovaní masívnou reklamou do neobmedzovanej a nekontrolovanej spotreby, na ktorej sa v nebývalej miere podieľajú aj mladí ľudia. Ochrana spotrebiteľa v Slovenskej republike je súčasťou spotrebiteľskej politiky a zároveň jej garantom by mal byť štát, orgány a inštitúcie zabezpečujúce ochranu spotrebiteľa. Súčasné tendencie ku konzumnému spôsobu života vytvárajú predpoklad, aby sa spotrebiteľ vedel brániť, bol aktívny, uvedomelý a vzdelaný.
Vzdelávací program zahŕňa novú koncepciu vzdelávania, obsahu, foriem metód, stratégie a metódy hodnotenia a umožňuje prípravu absolventa schopného prispôsobiť sa meniacim podmienkam slovenského aj európskeho trhu práce s dôrazom na výchovu zodpovedného spotrebiteľa.
Hlavný cieľ:
Vzdelávanie a príprava k získaniu kľúčových, všeobecných a odborných kompetencií o ochrane spotrebiteľa, vedúce ku komplexnejším a prakticky zameraným vedomostiam a zručnostiam v oblasti ochrany spotrebiteľa, ktoré umožnia rozvoj a celkový úspech jednotlivcov na základe vlastnej aktivity, sebauvedomenia a spolupráce nielen v známych situáciách, javoch a problémoch, ale aj v nových podmienkach ich riešenia a aplikácie s cieľom formovať osobnosť zodpovedného spotrebiteľa.
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončovanie:
- Účasť najmenej na 70% z celkového rozsahu prezenčnej formy vzdelávania.
- Prezentovanie záverečnej prezentácie.
- Vypracovanie úloh zadaných lektorom v rámci dištančnej formy vzdelávania.
Garant a personálne zabezpečenie:
Garantkou programu je Ing. Dana Hrušovská, PhD. z Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave.
Obsah vzdelávacieho programu:
Tematický celok | VÝSTUP |
Blok A/ TEORETICKÁ BÁZA: | |
1. Spotreba, spotrebiteľ, spotrebiteľský trh | Absolvent vzdelávacieho programu bude preškolený z hľadiska inovatívneho obsahu, formy a vizualizácie, zdokonalí si svoje praktické zručnosti v oblasti vzdelávania o ochrane spotrebiteľa a bude vedieť využívať získané poznatky na riešenie prípadových štúdií, problémových úloh a diskusií zážitkovou formou. |
2. Inštitucionálna ochrana spotrebiteľa | |
3. Súkromnoprávna ochrana spotrebiteľa | |
4. Právne nástroje ochrany spotrebiteľa | |
Blok B/ APLIKAČNÁ BÁZA: | |
1. Riešenie prípadových štúdií | Vytvoriť prípadovú štúdiu na uplatnenie niektorej z preberaných problematík. |
2. Prezentovanie pomocou PowerPointu | Návrh propagácie produktu so zameraním na ochranu na spotrebiteľa v PowerPointe. |
3. Online diskusia aktuálnych problémov s odborníkmi z praxe so zapojením študentov formou videokonferencie (cez internet) | Vedená diskusia s tematikou aktuálnych problémov so zapojením účastníkov kurzu, prizvaných odborníkov a tímami tried študentov formou videokonferencie. Účastníci videokonferencie môžu klásť otázky prizvaným odborníkom z praxe. |
4. Riešenie a tvorba problémových úloh | Vytvoriť 4 problémové úlohy pre skupinové zapojenie žiakov. |
5. Prezentácia vzorových hodín na vybrané témy | Vypracovanie a prezentácia vzorovej hodiny. |
6. Vlastné tvorivé aktivity | Publikovanie príspevku o ochrane spotrebiteľa v školskom časopise prípadne prezentácia inej aktivity. |
RIADENIE FINANCIÍ DOMÁCNOSTÍ
Druh kontinuálneho vzdelávania: | Aktualizačné vzdelávanie |
Forma kontinuálneho vzdelávania: | 60 hodín, z toho prezenčne 40 hodín a 20 hodín dištančne |
Termín zahájenia programu: | 16. septembra 2019 |
Počet kreditov: | 12 kreditov z toho 10 kreditov za rozsah vzdelávania + 2 kredity za ukončenie vzdelávania záverečnou prezentáciou |
Termín prihlásenia: | do 10. septembra 2019 |
Cena: | 90 Eur |
Viac informácií na: | https://euba.sk/sluzby/kontinualne-vzdelavanie-pre-ucitelov |
Trvanie vzdelávacieho programu: | Najviac 10 mesiacov od začiatku vzdelávania. |
Kategória pedagogických zamestnancov: | Učiteľ |
Vyučovací predmet: | Občianska náuka, Ekonómia, Ekonomika, Matematika, Účtovníctvo |
Zdôvodnenie vzdelávacieho programu:
Vzdelávací program reaguje na pretrvávajúci negatívny stav nízkej schopnosti domácností zvládnuť riadenie svojich príjmov a výdavkov. Sprostredkovateľské spoločnosti uvádzajú, že až ¾ Slovákov neplánuje financie svojej domácnosti a nie sú schopní ani vytvárať si dostatočnú finančnú rezervu. Vzdelávací program má ambíciu prispieť k zlepšeniu tohto stavu prostredníctvom rozšírenia existujúcich poznatkov učiteľov, ktorí implementujú poznatky do vzdelávacieho procesu v rámci viacerých predmetov.
Žiaci a študenti nedisponujú v súčasnosti návykmi, v porovnaní s ich rodičmi, preto u nich osvojenie si správnych princípov rozhodovania v otázkach príjmov a výdavkov domácností, dokáže prispieť k celospoločenskému posunu v oblasti rodinných financií. Vo vzdelávacom programe sprostredkujeme učiteľom okrem teoretických poznatkov aj tvorbu materiálov a podkladov pre výučbu. Učitelia budú mať možnosť vidieť a následne si aj sami vypracovať prípadové štúdie a veľké množstvo príkladov, ktorými môžu svoje doterajšie vzdelávanie rozšíriť o inovatívne metódy výučby, rolové hry a zážitkové vzdelávanie.
Hlavný cieľ:
Prehlbovanie a upevňovanie vedomostí v oblasti rozhodovania vo sfére financií a rozvíjanie vedomostí v oblasti rodinných financií, s cieľom pripraviť učiteľov po obsahovej i metodickej stránke tak, aby boli schopní prístupnou a zrozumiteľnou formou tému rodinných financií sprostredkovať žiakom a študentom.
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončovanie:
- absolvovanie najmenej 80% z celkového rozsahu prezenčnej formy vzdelávania;
- splnenie podmienok vypracovania výstupu z dištančnej formy vzdelávania.
- úspešná prezentácia modelovej rodiny v dvoch odlišných fázach životného cyklu a reportovanie ďalších aktivít, ktoré účastník realizoval v procese vzdelávacieho kurzu.
Garant a personálne zabezpečenie:
Garantkou programu je prof. Ing. Erika Pastoráková, PhD. z Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave.
Obsah vzdelávacieho programu:
MODUL | VÝSTUP |
Blok A/ TEORETICKÁ BÁZA | |
I. Rodina vo sfére financií | Zvládnuté teoretické základy, prostredníctvom ktorých budú účastníci schopní porozumieť podstate a súvislostiam rodinných a osobných financií. |
II. Zabezpečenie finančných prostriedkov pre uspokojovanie potrieb | |
III. Plánovanie a hospodárenie s peniazmi | |
IV. Riadenie rizika a poistenie | |
Blok B/ APLIKAČNÁ BÁZA | |
I. Rodina vo sfére financií |
|
II. Zabezpečenie finančných prostriedkov pre uspokojovanie potrieb | |
III. Plánovanie a hospodárenie s peniazmi | |
IV. Riadenie rizika a poistenie | |
Blok C/ DIŠTANČNÁ BÁZA – nadväzuje na všetky uvedené bloky teoretické i aplikačné a vychádza z nižšie uvedenej učebnej osnovy | |
Kreovanie vlastných aktivít – vytvorenie modelových rodín v rôznych fázach ich životných cyklov a hospodárenie s peniazmi v odlišných životných situáciách – ponuka tém pre účastníkov PKV vychádza z učebnej osnovy |
Každý z účastníkov kurzu:
|
OBCHODNÉ ROKOVANIA V INTERKULURNOM PROSTREDÍ V ANGLICKOM JAZYKU
Druh kontinuálneho vzdelávania: | Aktualizačné vzdelávanie |
Forma kontinuálneho vzdelávania: | 50 hodín, z toho prezenčne 40 hodín a 10 hodín dištančne |
Termín zahájenia programu: | 23. septembra 2019 |
Počet kreditov: | 13 kreditov z toho 10 kreditov za rozsah vzdelávania + 3 kredity za ukončenie vzdelávania záverečnou prezentáciou |
Termín prihlásenia: | do 20. septembra 2019 |
Cena: | 90 Eur |
Viac informácií na: | https://euba.sk/sluzby/kontinualne-vzdelavanie-pre-ucitelov |
Trvanie vzdelávacieho programu: | Najviac 5 mesiacov od začiatku vzdelávania. |
Kategória pedagogických zamestnancov: | Učiteľ |
Vyučovací predmet: | Odborný cudzí jazyk (English for Specific Purposes) |
Zdôvodnenie vzdelávacieho programu:
V súčasnosti je angličtina najdôležitejším druhým jazykom v členských krajinách EÚ. Stala sa prostriedkom medzinárodnej komunikácie, politických jednaní, obchodov. Európska komisia iniciovala viaceré prieskumy týkajúce sa využívania jednotlivých úradných jazykov EÚ v komunikácii medzi obchodnými partnermi z rôznych členských krajín. Prieskum ELAN z roku 2005 potvrdil dominantné postavenie angličtiny, ktorú používalo až 51 % malých a stredných podnikov. Prieskum tiež poukázal na spojitosť medzi jazykovými zručnosťami a exportnými úspechmi skúmaných podnikov, keď až 11% podnikov prišlo o kontrakt kvôli jazykovým a kultúrnym prekážkam. Výskum J. Fidrmuca a J. Fidrmuca ukázal, že v 15 „starých“ členských krajinách EÚ je 22 percentná pravdepodobnosť, že jednotlivci z dvoch odlišných krajín budú spolu vedieť komunikovať v angličtine, čím sa zvyšuje vnútorný obchod EÚ-15 v priemere o 30 %. Zatiaľ čo nemčina a francúzština, naopak majú naň slabý vplyv. Angličtina je teda v súčasnosti jediným jazykom, ktorým hovorí dostatočný počet ľudí na to, aby to malo významný vplyv na obchodné toky.
Hlavný cieľ:
Rozšíriť slovnú zásobu o obchodnú terminológiu nevyhnutnú pre vedenie rokovaní o najčastejších formách hospodárskej spolupráce podnikov z rôznych kultúrnych prostredí. Prehĺbiť a rozvíjať teoretické poznatky o štruktúre obchodných rokovaní vedených v anglickom jazyku s dôrazom na rešpektovanie kultúrnych odlišností obchodných partnerov tak, aby sa tieto mohli použiť pri výučbe anglického jazyka s cieľom rozvíjať odborné, sociálne a interkultúrne komunikačné kompetencie už študentov stredných škôl a tiež ako vhodný základ pre ďalšie stupne vzdelávania.
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončovanie:
- Úspešná prezentácia nadobudnutých kompetencií (obsah záverečnej prezentácie – reportovanie realizácie vybraného druhu obchodného vzťahu). Účastník si k záverečnej práci zároveň pripraví prezentáciu v PowerPointe v rozsahu 10-15 slidov. Záverečná prezentácia s praktickou ukážkou bude prezentovaná pred trojčlennou komisiou.
- Účasť najmenej na 80% z celkového rozsahu prezenčnej formy vzdelávania.
- Vypracovanie úloh zadaných lektorom v rámci dištančnej formy vzdelávania
Garant a personálne zabezpečenie:
Garantkou programu je Mgr. Ivana Kapráliková, PhD, z Fakulty aplikovaných jazykov Ekonomickej univerzity v Bratislave.
Obsah vzdelávacieho programu:
1. | Obchodné rokovania v interkultúrnom prostredí |
Výstup z dištančnej formy
|
2. | Priebeh obchodného rokovania |
Výstup z dištančnej formy
|
3. | Príčiny vzniku problémov v obchodných vzťahoch a ich riešenia |
Výstup z dištančnej formy
|
4. | Najčastejšie druhy obchodných vzťahov |
Výstup z dištančnej formy
|
Pripravované aktivity v rámci našich programov:
V prezenčnej časti vzdelávania orientácia na teoretické základy a relevantné návody na riešenie prípadových štúdií zážitkovou formou v jednotlivých oblastiach vzdelávania.
Dištančná časť vzdelávania zahŕňa vypracovanie a prezentácia vzorových hodín, riadenie a vedenie diskusných fór, riešenie prípadových štúdií, vyhlasovanie súťaží pre učiteľov a ich žiakov.
V rámci jednotlivých programov pripravíme súťaže pre žiakov pod vedením ich učiteľov. Pôjde napríklad o vydanie článku v školskom časopise, resp. vytvorenie školského časopisu, ak ho škola ešte nemá; najlepšie divadelné predstavenie; projekt prípravy medzinárodnej konferencie/ workshopu; príprava vzorového rozpočtu rodiny pre prípravu svadby, stavbu domu, či príprava business plánu pre remeselnú dielňu/ stavebnú firmu.
BRATISLAVSKÁ BUSINESS SCHOOL Ekonomickej univerzity v Bratislave
Dolnozemská cesta 1,
852 35 Bratislava
02/6729 5165