ABC - Academic Business Cooperation
Akademicko-podnikateľská spolupráca
Cieľom akademicko-podnikateľskej spolupráce (ABC) je:
- Spolupôsobiť pri rozvíjaní zručností študentov
Študentom dať možnosť popri štúdiu rozšíriť si svoje znalosti, interpersonálne zručnosti a soft-skills zážitkovou formou, prostredníctvom diskusií a prípadových štúdií s odborníkmi a lídrami z praxe. - Spolupôsobiť pri príprave študentov na ich úspešné uplatnenie sa v zamestnaní
Počas štúdia majú študenti možnosť získať praktické poznatky o práci v slovenských aj medzinárodných podnikoch a pripraviť sa na požiadavky súčasného pracovného prostredia. Študenti majú možnosť vytvoriť si kontakt s lídrami podniku a zvýšiť svoje šance na získanie zamestnania po absolvovaní vysokoškolského štúdia. - Zamestnávateľom priniesť študentov pripravených na aktuálne pracovné podmienky a požiadavky trhu práce.
Skutočnosť, že potreby trhu práce sa neustále menia, spôsobuje aj potrebu synchronizácie prípravy budúcich zamestnancov. Lídri zamestnávateľov v kontakte so študentami získavajú prehľad o tom, čo môžu očakávať od absolventov a súčasne si môžu pripravovať budúcich zamestnancov a tým znižovať svoje náklady na nábor kvalitných pracovníkov a ich zaúčanie do praxe. - Spolupráca na praktických riešeniach aktuálnych výziev lokálnych a medzinárodných spoločností pôsobiacich na slovenskom trhu.
Študenti majú možnosť získať praktické skúsenosti a poznatky z biznis prostredia pri vypracovávaní analýz a návrhov riešení aktuálnych výziev a podnikateľských projektov v reálnom živote. Vzájomná spolupráca na druhej strane poskytuje podnikom akademický pohľad riešenia aktuálnych výziev a podáva podnety na riešenie danej situácie.
Katalóg predmetov
Odborné predmety zamerané na získanie praktických poznatkov a skúseností z biznis prostredia priamo od lídrov z praxe.
Pre prihlásenie sa na predmet / predmety pozrite Aktuálnu ponuku predmetov.
Výzvy líderstva
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta podnikového manažmentu – povinne voliteľný predmet
Vyučujúci: Olívia Hurbanová
Rozsah výučby (v hodinách)- bloková: 24
Počet kreditov: 3 ECTS
Čas výučby: blokovo
Jazyk výučby: slovenský
Spôsob hodnotenia: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, prezentácia
Cieľ predmetu:
Kurz „Výzvy líderstva“ pomáha pripraviť a adaptovať mladých budúcich lídrov na kariéru zajtrajška v neustále sa meniacom svete plnom inovácií. Tento kurz podporuje študentov v množstve aktivít podnecujúcich pochopenie výziev líderstva, s ktorými sú dnes konfrontovaní experti v praxi.
Zahŕňa aj modely vyhodnocovania vlastnej kariéry, etické rozhodovanie a úlohu, ktorú zohrávajú manažéri pri zavadzaní zmien v organizáciách.
Okrem toho obsahuje rozvoj zručností v oblasti riešenia problémov, písomnej a ústnej komunikácie, vedenia tímov a stanovenia cieľov. Hlavným cieľom predmetu je poskytnúť študentom priestor na vyhodnotenie a zlepšenie ich manažérskych schopností a výkonnosti v oblasti líderstva. Výučba na hodinách je doplnená riešením prípadových štúdií, interaktívnymi cvičeniami a sebahodnotiacimi nástrojmi. Príklady líderských zručností a techník preberaných v rámci predmetu obsahujú komunikáciu, verejné vystupovanie, strategické plánovanie, rozhodovanie, adaptívne a inovatívne myslenie a tvorbu tímov.
Stručná osnova predmetu (sylabus predmetu):
- Tímová práca a Emočná inteligencia - Teamwork, Functional Collaboration and Emotional Intelligence
- Nonverbal Communication and its role in business - Neverbálna komunikácia a jej úloha v biznise
- Argumentácia, rozhodovanie a presviedčanie - Argumentation, Decision Making and Power of Influence
- Práca s informačným zahltením - Information Overload Management – regain and sharpen your focus and memory
- Základy medzikulturálnej komunikácie - Basics of Cross-cultural Communication
- Kreatívne myslenie a Inovácie v biznise - The Role of Creative Thinking and Innovations in Business
Manažment medziľudských zručností: prípadové štúdie Lenovo
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta podnikového manažmentu – povinne voliteľný predmet
Vyučujúci: Ing. Andrej Benovič, experti spoločnosti Lenovo
Rozsah výučby (v hodinách)- bloková: 24
Počet kreditov: 3 ECTS
Čas výučby: blokovo
Jazyk výučby: slovenský
Spôsob hodnotenia: A-FX
Priebežné hodnotenie: reflexia článkov a vypracovanie komentárov + otázky
Cieľ predmetu:
Cieľom kurzu je poskytnúť študentom možnosť naučiť sa a overiť si v praxi medziľudské schopnosti, ktoré sú ústrednou schopnosťou zamestnanca veľkej medzinárodnej spoločnosti. Kurz vychádza zo skúsenosti spoločností Lenovo, ktorá vo svojej réžii vypracovala sériu vysoko praktických kurzov pre svojich manažérov a najtalentovanejších zamestnancov. Kurz je ponúkaný širokému spektru študentov ekonomických a manažérskych smerov Ekonomickej univerzity v Bratislave na základe svojho formátu, jednoduchej aplikovateľnosti v praxi a reálnych komunikačných prípadových štúdií spoločnosti Lenovo. Kurz vo svojej skladbe ponúka intenzívny pohľad na osobný marketing (branding), manažmentu času, efektívnu komunikáciu a plánovanie kariéry. Študenti budú mať možnosť získať vedomosti o tom, ako často prehliadané medziľudské schopnosti ovplyvňujú úspech jednotlivca a jeho spokojnosť so zamestnaním vo veľkej medzinárodnej spoločnosti a kariérnym postupom.
Stručná osnova predmetu (sylabus predmetu):
- Osobný marketing (Personal Branding)
- I. Pochopenie atribútov osobného marketingu (brandingu) a proces osobného marketingu (brandingu)
- II. Definovanie vlastnej značky a pochopenie možností jej využitia pre vlastný profit
- E-mailová komunikácia (Personal Branding)
- I. Ako písať dobré a efektívne emaily
- II. Použitie v zložitých prípadoch
- Základy kultúrnej inteligencie (Basics of Cultural Intelligence) I., II.
- Poradenstvo o kariére a pracovnom pohovore (Career advice and how to prepare for interviews )
- I. Príprava na pracovné pohovory
- II. Praktické rady: práca v medzinárodných spoločnostiach a ako byť úspešný
- Manažment času (Time Management)
- I. Kľúčové zručnosti a nástroje k efektívnemu zvládnutiu pracovných aktivít
- II. Identifikácia a spoznanie strát času a prerušení, spôsoby na ich elimináciu
Inovatívny manažment v malých podnikoch
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta podnikového manažmentu – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: : Garry Bruton, Fulbright professor, Texas Christian University
Rozsah výučby (v hodinách): 6 blokových hodín
Počet kreditov: 3 ECTS
Jazyk výučby: anglický
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, prezentácia
Cieľ predmetu:
Cieľom predmetu je poskytnúť fórum pre hĺbkové preskúmanie súborov myslenia, metód a činností, ktoré tvoria podnikateľský proces. Preskúmanie tohto procesu sa bude týkať širokej škály otázok od rozpoznávania príležitostí, zakladania a rozširovania nového podniku. Najviditeľnejším výsledkom predmetu bude obchodný model. Budeme diskutovať o všetkých častiach, ktoré tvoria podnikateľský plán. Ale vzhľadom na náš čas budeme rozvíjať čosi zásadnejšie – obchodný model.
Témy jednotlivých hodín:
- Úvod / vytváranie podkladov / tvorba individuálnych a malých podnikov / podnikateľských nápadov
- Prezentácia podnikateľského nápadu
Téma: externá analýza / obchodná misia a stratégia - Prezentácia externej analýzy a obchodnej stratégie
Témy: analýza peňažných tokov / financovanie a účtovníctvo - Prezentácia o analýze peňažných tokov a financovaní
Témy: zriaďovanie operácií / riadenie ľudských zdrojov / marketing / finančná analýza - Prednáška hosťa – podnikateľa
- Prezentácia konečného podnikateľského zámeru
Interdisciplinárny úvod do severoamerických štúdií
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta aplikovaných jazykov – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: Dr. Agnes Simon
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2
Počet kreditov: 3 ECTS
Jazyk výučby: anglický
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, záverečná práca
Cieľ predmetu:
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom najnovšie poznatky o mieste a úlohe regiónu Severnej Ameriky v medzinárodných vzťahoch. Študenti získajú aktuálne poznatky o politických vzťahoch, ekonomike, zahraničnej politike a ďalších stránkach severoamerického regiónu od slovenských i zahraničných expertov.
Témy jednotlivých hodín:
- Úvod – Perspektívy a výzvy vzťahov medzi Severnou Amerikou a strednou Európou v 21. storočí
- Základné myšlienky: individualizmus a komunit
- Americké hodnoty a ideál
- Americká demokracia ako fenomén a politický systém USA
- Ekonomika severoamerického regiónu
- Zahraničná politika
- Náboženstvo
- Americká spoločnosť a vlastné vnímanie samých seba
- Médiá v Severnej Amerike
- Geografia a prírodné zdroje USA a Kanady
- Výskum, vývoj, inovácie
- Záverečná hodina – Aké sú odlišnosti a podobnosti USA a Kanady?
Manažment medzinárodného podnikania: prípadové štúdie DELL
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Obchodná fakulta – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: experti spoločnosti DELL
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2
Počet kreditov: 3 ECTS
Jazyk výučby: anglický
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, záverečná práca
Cieľ predmetu:
Cieľom predmetu je predostrieť študentom fungovanie globálnej spoločnosti a jej úspechov, špecifiká operovania na globálnom trhu. Študentom bude poskytnutý prehľad trhu a odvetví, v ktorých firma pôsobí. Niektorým strategickým oblastiam bude venovaná bližšia pozornosť (“direct” model, značka, operačný manažment, fúzie a akvizície, atď.) s cieľom priblížiť študentom dôležitosť týchto aspektov pre globálnu firmu v porovnaní so spoločnosťou, ktorá pôsobí na lokálnom trhu. Témy budú pokrývané z globálneho hľadiska s priamym vzťahom na lokálne podmienky napriek tomu, že sú pripravené v slovenských podmienkach. Praktická stránka kurzu predstaví rôzne stratégie firmy, ktoré mali implikácie na jej úspechy a pády. Cieľom kurzu je taktiež predstaviť komplexnosť a rôznorodosť tematických oblastí, ktoré musí globálna spoločnosť pokryť, ak chce byť úspešná.
Témy jednotlivých hodín:
- Úvodná hodina – prehľad tematických okruhov, vzdelávacích aktivít, požiadaviek a očakávaní kladených na študentov, informácie o záverečnej prípadovej štúdii, tréning komunikačných zručností.
- Evolúcia spoločnosti DELL – ako sa možno stať úspešným lídrom v odvetví a pohľad na súčasné výzvy globálneho prostredia.
- Korporátna kultúra spoločnosti DELL – ciele, hodnoty, aktivity v rámci spoločenskej zodpovednosti firiem. Význam filozofie a hodnôt firmy pre podnikanie.
- Značka DELL –riadenie globálnych značiek.
- Globálne trendy v IT sektore a pozícia spoločnosti DELL v odvetví.
- Očakávania zákazníkov – ich význam a vplyv na strategické riadenie firmy.
- Manažment globálnych operačných tímov, ich fungovanie, výzvy a prístup spoločnosti DELL
- Svetové centrá spoločných služieb – trendy ďalšieho vývoja.
- Sociálne média súčasnosti a ich vplyv na globálne podnikanie.
- Sila krajín BRIC a ich potenciál pre spoločnosť DELL.
- Strategické riadenie globálnych fúzií a akvizícií spoločnosti DELL.
- Záverečná hodina: vyhodnotenie kurzu, záverečné hodnotenia, dodatočné informácie a doplňujúce zdroje informácií. Tréning komunikačných zručností, možnosti zamestnávania alebo získania štipendií.
Americká spoločnosť
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta medzinárodných vzťahov – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: Dušan Fischer
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2
Počet kreditov: 3 ECTS
Jazyk výučby: anglický
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, prezentácia
Cieľ predmetu:
Cieľom kurzu je poskytnúť študentom základné informácie o americkej spoločnosti, jej evolúcii, základných hodnotách, hlavných predstaviteľoch, intelektuáloch a politikoch, ako aj o jej kultúre, zvyklostiach a stereotypoch. Kurz bude vyučovaný formou interaktívnych seminárov v anglickom jazyku.
Témy jednotlivých hodín:
- Úvod do kurzu
- Úvod do americkej spoločnosti
Budeme hovoriť o americkej spoločnosti (prekvapenie, prekvapenie). Čo je spoločnosť? Čo definuje Američanov? Aké sú ich mýty a fakty? - Predtým boli Američania
Na tejto hodine by som chcel upozorniť na obdobie pred USA. Predstavíme osadníkov prvých trinástich kolónií, ktorých potomstvo patrí medzi prvých Američanov. Z hroznej mestskej legendy okolo prvého osídlenia v kolonii Roanoke, cez život Virginie Dare, prvého anglického dieťaťa narodeného v Novom svete a pre-americkej spoločnosti. Túto hodinu ukončíme v predvečer Revolúcie. - Američania revolucionári
Možno ste v posledných rokoch počuli o jednom Brexite, ale viete o tom v 18. storočí? Na našej štvrtej hodine budeme hovoriť o krátkom období pred vyhlásením nezávislosti 4. júla 1776, čo skutočne viedlo k revolúcii. A bola to revolúcia? Vysvetlím, prečo prezident John Adams myslel, že by bolo skvelým nápadom napísať jeho manželke Abigailovej, že 2. júl bude dňom osláv. - Američania federalisti
Na tejto hodine sa dozviete o prvých pokusoch vytvoriť dobre fungujúcu vládu v článkoch konfederácie a veľký úspech nazvaný Ústava Spojených štátov amerických. Budeme riešiť zložitosť amerického politického systému, vysvetlíme vzťah medzi federálnou vládou a štátmi a porozprávame o súčasnom stave amerického federalizmu. - Američania veriaci
Akú úlohu zohralo náboženstvo v prvom období amerického osídlenia? Existuje americké náboženstvo? Čo veria američania? A čo náboženstvo pôvodného obyvateľstva? A akú úlohu má dnes náboženstvo a politika? Táto hodina bude o náboženstve a budeme hovori? o mnohých veciach, ktoré s ňou súvisia. Od prvého a jediného katolíckeho prezidenta až po komercializáciu náboženstva dnes. - Američania bojovníci
Militarizmus je rovnako americký ako jablkový koláč. Už od revolučných vojen američania chceli mať pri svojom lôžku zbrane a muníciu. Čo spôsobuje boj medzi američanmi dnes? Aké sú zdroje násilia? Prečo ich priťahujú? Prečo existuje toľko zbraní a toľko strelieb? Hovoríme o citlivom probléme militarizácie policajných síl, ale aj o atentáte na štyroch prezidentov a protesty s narastajúcim násilím. - Američania intervencionisti
Spojené štáty sú známe, že vedú vojny a zasahujú na celom svete. Vieme však, koľko vojen deklarovali? Alebo prečo do nich išli? Mali by USA byť svetovým policajtom? Zahraničná politika USA je širokou témou a budeme sa snažiť pochopiť zložitosť problému, od prvých zásahov na západ, od trinástich kolónií po celosvetovú moc. Pochopiteľne, neexistuje žiadna diskusia o vojenskej možnosti bez uvedenia témy veteránov. - Američania liberáli?
Spojené štáty sú jednou z najviac liberálnych krajín sveta. Ale nie vždy to bolo. Sú USA skutočne majákom pre liberálov? Aká je súčasná diskusia o konzervatívnosti a liberalizme? Na tejto hodine budeme diskutovať o bojoch za ľudské práva, o otrokoch túžiacich po slobode, segregácii, ale aj o masovom uväznení, trestu smrti a rovnosti manželstiev. Tiež vám predstavým ľavicové a pravicové americké hnutia a ich politické zastúpenia. - Američania prisťahovalci
„Daj mi svoje unavené, chudobné, prekážajúce masy,“ tvrdí báseň zobrazená na Soche slobody. USA sa stali príležitosťou pre mnohých ľudí z každého kúta sveta. Od taviaceho hrnca po misku na šalát bol Američan ovplyvnený kultúrami iných krajín. Na tejto hodine budeme diskutovať o hlavných migračných vlnách, nájdeme niekoľko zaujímavých príbehov, dotýkajú sa amerického sna a budú čerpať z dnešných migračných trendov. - Američania hviezdy
Toľko kníh, filmov, toľko televíznych relácií pochádza z Ameriky. Obetí amerického kultúrneho imperializmu je mnoho. Ako americkí spisovatelia vykresľovali historické udalosti? Aká je história televízie a filmov v štátoch? Čo boli niektoré z najvplyvnejších momentov v televízii? Počas tejto hodiny budeme hovoriť o tom, ale aj o médiách a ich postavení vo veku internetu. - Američania voliči
Američania sa veľmi zaujímajú o svoje miestne záležitosti. Jedným z dôvodov je, že hlasujú a hlasujú veľa. Od školského prezidenta a miestneho šerifa kongresu a prezidenta. Aká je história amerických volieb? Koľko ľudí volí? Sú voľby spravodlivé? Prečo sú kampane tak drahé a čoraz negatívnejšie? Táto hodina bude zah??a? hlbší pohľad na systém volebných kolégií, podľa ktorého Američania hlasujú svojho prezidenta. - Američania rozdelení
Nie je to po prvýkrát, čo je Amerika rozdelená, ani to nie je naposledy. Toto rozdelenie však môže mať vážne dôsledky. Čo spôsobilo toto rozdelenie? Kde sú Američania dnes? Je Amerika zlomená? Dokážu to opraviť? Poskytnem historický prehľad o niektorých najdôležitejších obdobiach rozdelenia a spoločne si z nich zoberieme ponaučenie, aby sme načrtli scenáre, akým smerom by sa mala uberať spoločnosť USA.
Negociácie – zručnosti pre úspešné vyjednávanie
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta aplikovaných jazykov – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: experti spoločností Dell, IBM, SARIO, Pontis, Am Cham, atď. spolu s expertmi na politické negociácie
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2
Počet kreditov: 3 ECTS
Pracovný jazyk: anglický
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, záverečná práca
Cieľ predmetu:
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s osobitosťami a špecifikami negociácie v rámci obchodných a politických vzťahov. Zameriava sa na prípadové štúdie dvojstranného a mnohostranného vyjednávania a riešenia konfliktov, vysvetľuje princípy a odporúčané kroky v dlhodobom negociačnom procese. Pomocou praktických cvičení vedie študenta k osvojeniu si vyjednávacích postupov a schopností v rôznych súvislostiach. Súčasne ponúka analýzu medzikultúrnych rozdielov a špecifík negociačnej praxe ako súčasti riešenia konfliktov.
Témy jednotlivých hodín:
- Prehľad kurzu, očakávané vzdelávacie výstupy, činnosti a hodnotenie. Rokovania v oblasti ľudských zdrojov v podnikateľskej sfére
- Mnohostranné rokovania a rokovania o viacerých výstupoch
- Efektívne vyjednávacie schopnosti
- Rokovania v podnikateľskej sfére: prípadová štúdia
- Rokovania v podnikateľskej sfére: prípadová štúdia
- Rokovania v podnikateľskej sfére (a v politike): prípadová štúdia
- Diplomatické rokovania - prípadová štúdia
- Rokovania v podnikateľskej sfére (a v politike): prípadová štúdia
- Rokovania - politika, obchod a tretí sektor: prípadová štúdia
- Využívanie vonkajšej komunikácie na podporu vyjednávania: prípadová štúdia OSN
- Záverečná hodina: vyhodnotenie kurzu, záverečné hodnotenia, dodatočné informácie a doplňujúce zdroje informácií, záverečná konzultácia so študentmi.
Americká obchodná kultúra a etika
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta aplikovaných jazykov – celouniverzitný voliteľný predmet
Vyučujúci: experti spoločností
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2
Počet kreditov: 3 ECTS
Jazyk výučby: anglický
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX,
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, záverečná práca
Cieľ predmetu:
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov so špecifikami a vplyvom obchodnej kultúry a etiky na ekonomické vzťahy, a to na príkladoch reálnych procesov a výsledkov severoamerických korporácií. Kurz o základných charakteristikách a vzťahoch fungovania firiem, a sústreďuje sa tiež na hodnotovú dimenziu podnikania, sociálne a ekologické aspekty obchodu. Predmet bude vyučovaný najmä vedúcimi pracovníkmi firiem združených v Americkej obchodnej komore v SR a poskytne aj praktické informácie vo forme prípadových štúdií vyučovaných optikou biznis prostredia.
Témy jednotlivých hodín:
- Úvodná hodina: prehľad metodológie, sylabus kurzu, predstavenie jednotlivých tematických celkov, spôsob hodnotenia a ukončenia predmetu, požadovaná literatúra (povinná hodina)
- Manažment externých vzťahov spoločnosti a vzťahy s vládnymi orgánmi – teória a korporátny model
- Manažment externých vzťahov spoločnosti a vzťahy s vládou orgánmi – prípadová štúdia
- Marketing a vzťahy s verejnosťou – teória a korporátny model Marketing a vzťahy s verejnosťou – prípadová štúdia
- Etika v podnikaní – teória a korporátny model
- Etika v podnikaní - prípadová štúdia
- Manažment ľudských zdrojov – teória a korporátny model
- Manažment ľudských zdrojov – prípadová štúdia
- Obchodná kultúra a spoločenská zodpovednosť firiem – teória a korporátny model
- Obchodná kultúra a spoločenská zodpovednosť firiem – prípadová štúdia
- Záverečná hodina: vyhodnotenie kurzu, záverečné informácie a typy na literárne zdroje, záverečné konzultácie
Hands-on HR: Globálne trendy
Gestorské pracovisko/Študijný odbor: Fakulta podnikového manažmentu
Vyučujúci: experti spoločností
Rozsah výučby (v hodinách) týždenný: 2 (6 x 180 min)
Počet kreditov: 3 ECTS
Jazyk výučby: anglický alebo slovenský
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: A-FX
Priebežné hodnotenie: prítomnosť na hodinách, aktívna participácia, záverečná práca
Cieľ predmetu:
Tento výberový predmet poskytuje detailný pohľad na hlavné úlohy oblasti ľudských zdrojov vo veľkých spoločnostiach fungujúcich v rámci trhu centier zdieľaných služieb. Experti na ľudské zdroje zo spoločností asociovaných pod Americkou obchodnou komorou a jej Business Service Center Fórom (BSCF) poskytujú prípadové štúdie rôznorodých HR aspektov na základe reálnych procesov a výsledkov dotknutých firiem. Kurz má taktiež za cieľ rozvíjať kritické myslenie študentov o reálnych výzvach čakajúcich na profesionálnych pracovníkov v HR, ako aj zvyšovať ich odbornú prípravu na pracovné pozície v oblasti ľudských zdrojov.
Témy jednotlivých hodín:
Procesy a operácie v riadení ľudských zdrojov;
Meranie výkonnosti zamestnancov, odmeňovanie a benefit;
Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov;
Angažovanosť zamestnancov;
Ako získať najlepší talent?
Využívanie dát v riadení ľudských zdrojov
International Business Consulting Program
Spoločný certifikovaný program v spolupráci s University of Wisconsin - La Crosse (UWL), USA. Študenti pracujú v medzinárodných tímoch na riešení výziev/zadaní podnikov pôsobiacich na slovenskom trhu.
Ekonomická univerzita v Bratislave organizuje pre svojich študentov v spolupráci s americkou University of Wisconsin – La Crosse medzinárodný program letnej školy International Business Consulting Program (IBCP). Cieľom projektu je rozvoj akademicko-podnikateľskej spolupráce s lokálnymi a medzinárodnými spoločnosťami pôsobiacimi na slovenskom trhu, ako aj poskytnúť študentom možnosť získať praktické skúsenosti s prácou v medzinárodných tímoch.
Počas 2 a pol týždňa zmiešané slovensko-americké tímy študentov pracujú na skutočných konzultačných projektoch špecifikovaných úspešnými firmami a inštitúciami ako napríklad Dell, TPA Horwath, O2 Slovakia, Creatix , Johnson Control, TPA, Slovak Telecom, Soitron či US Embassy. Jazykom letnej školy IBCP je angličtina. IBCP sa každoročne zúčastní približne 25-30 študentov z USA a Slovenska.
Prečo sa prihlásiť?
- Skutočné projekty pre úspešné slovenské a medzinárodné firmy
- Soft-skills a prezentačné tréningy + kultúrne aktivity ako súčasť programu
- Víkendový teambuldingový zážitok
- Priamy kontakt s ľudmi z biznisu
- Získaš skúsenosti s interkulturálnou komunikáciou v medzinárodných tímoch
- Zdokonalíš svoj písomný aj verbálny prejav v angličtine
Po úspešnom absolvovaní získaš certifikát a IBCP ti môže byť uznaný ako výberový predmet za 3 ECTS kredity
V prípade záujmu pošli svoj životopis a motivačný list v anglickom jazyku (max 1 strana A4) koordinátorovi projektu.
V motivačnom liste nám napíš, čím si výnimočná(ý) a prečo si práve ty najlepším kandidátom na účasť v International Business Consulting Programe.
Ak chceš vedieť, čo môžeš zažiť počas International Business Consulting Programu, klikni na: https://www.youtube.com/watch?v=o5-VK417h9U
Predchádzajúce ročníky
IBCP 2019 (9. ročník)
Termín: 28.5.2019 – 14.6.2019.
Miesto: EU v Bratislave
Spolupracujúce podniky a inštitúcie: Dell, TPA, KONE, Siemens, US Embassy a AmCham
Počet absolventov: spolu 25, z toho 15 študentov UWL a 14 študentov EU v Bratislave
IBCP 2018 (8. ročník)
Termín: 24.5.2018 – 9.6.2018
Miesto: EU v Bratislave
Spolupracujúce podniky a inštitúcie: TPA, Dell, Siemens, Pontis a US Embassy
Počet absolventov: spolu 25, z toho 14 študentov UWL a 11 študentov EU v Bratislave
Aktuálna ponuka predmetov
Letný semester 2020/2021
- Výzvy líderstva (len pre FPM)
- Manažment medziľudských zručností: prípadové štúdie Lenovo (len pre FPM)
- Hands-on HR: Globálne trendy (len pre FPM)
Prihlasovanie na predmety
- všetky predmety ABC sú akreditované a majú hodnotu 3 ECTS, sú vyučované v slovenskom alebo v anglickom jazyku a sú ukončené známkou
- Na celouniverzitné predmety sa môžu hlásiť študenti EUBA všetkých fakúlt!
- prihlásiť sa dá aj na viac ako jeden kurz
- účasť na predmetoch ABC je podmienená zápisom daného predmetu do AIS systému
- kurzy ABC sú ponúkané študentom EUBA bez poplatku, ostatným je účtovaný administratívny poplatok vo výške 50 EUR
- Pre doplnkové voľné miesta alebo ak máte akékoľvek iné otázky, prosím, kontaktujte sona.galanova@euba.sk