Jarná univerzita propagácia duálneho vzdelávania na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave

Duálne vzdelávanie, ktoré je trendom dnešného školstva, má význam z hľadiska praxe a praktického vzdelávania. Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave je v týchto aktivitách lídrom medzi slovenskými univerzitami a zhostila sa tejto výzvy veľmi dobre. Na Jarnej univerzite priniesla výsledky riešení študentov, ktorí pracovali na reálnych zadaniach z hospodárskej praxe.

Dňa 4. 5. 2016 sa na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave uskutočnila Jarná univerzita - úspešné pokračovanie Vianočnej univerzity. Na Jarnej univerzite vyvrcholili aktivity študentov obchodnej fakulty spojené s praxou. Študenti prezentovali výsledky letného semestra. Jarná univerzita je výnimočná tým, že všetky projekty nadväzovali na hospodársku prax. Študenti pripravili spoločne s firmami stánky, kde bolo možné sa občerstviť, pripravili tiež sprievodný program a kvalitné odborné prezentácie.

Na Jarnej univerzite sa zúčastnili významní partneri z praxe. Študenti obchodnej fakulty prezentovali výsledky Retail Academy, ktorú univerzita pripravila v spolupráci s Lidl Slovenská republika, v. o. s. Študenti majú možnosť po absolvovaní Retail Academy pokračovať v tréningových programoch Lidl. Na podujatí študenti predstavili tiež pilotný projekt Bank Academy. Svoje sily tu spojili obchodná fakulta, národohospodárska fakulta a partner z praxe Tatra banka, a. s. Počas projektu sa študenti mohli stretnúť s reálnym projektom a s manažérmi Tatra banky, ktorí boli zároveň ich lektormi. Spracovali veľmi kvalitné projekty. Projekt Bank Academy splnil svoj cieľ a jej absolventi boli pozvaní na pracovný pohovor v Tatra banke.

Hlavnými témami Innovation klubu boli v tomto semestri biznis modelovanie softvérových riešení a problematika spolupráce “Shared Services Centres” na Slovenku s univerzitami. Keďže sa tieto témy ukázali ako veľmi dôležité pri ďalšom zvyšovaní úspešnosti absolventa obchodnej fakulty na trhu práce, určite v nich budeme pokračovať aj v ďalšom semestri. 

Vďaka študentom Travel klubu nám vznikla na Ekonomickej univerzite v Bratislave prvá študentská cestovná kancelária GO GO, o ktorej budeme v budúcnosti ešte počuť.

Tento rok sme sa posunuli z off-line do on-line. Každý klub má svoje video vďaka Jokerit EU - prvej televízii na Ekonomickej univerzite v Bratislave. 

Po odborných prezentáciách študenti pokračovali svojou účasťou na podujatí ďalšieho klubu – Agrobio klubu, a to na štvrtom ročníku Winefestu, ktorý je z roka na rok úspešnejší.

Organizátori pripravili pre študentov after party v Nu Spirit Clube, kde sme zavŕšili semestrálnu snahu študentov, ich pedagógov a partnerov z praxe.

Prodekan obchodnej fakulty Ing. Peter Filo, PhD., počas otvorenia Jarnej univerzity 2016 povedal: „mám veľkú radosť z toho, že naša fakulta uskutočnila zásadné kroky, ktoré smerujú k prepojeniu akademickej pôdy, vedy, výskumu a praxe, čoho jasným dôkazom je priebeh ostatného semestra, kde v rôznych kluboch študenti riešili konkrétne úlohy pre hospodársku prax.“

Ďakujeme všetkým partnerom z praxe, ktorí podporujú tieto aktivity a tiež podporujú našich študentov v ich práci.

Vďaka patrí tiež všetkým šikovným študentom Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave, ktorí vynaložili veľa úsilia či už pri samotnej organizácii ako aj pri odborných prezentáciách.

« späť